23 april 2014 om 18:12
< 1 min lezen

Universiteit Twente en TNO geselecteerd voor Twitter data grant

Onderzoekers van de Universiteit Twente en TNO zijn door Twitter geselecteerd voor de Twitter data grant. Hiermee krijgen de onderzoekers toegang tot het archief van verstuurde tweets en kan er wetenschappelijk onderzoek gedaan worden naar het effect van campagnes via het sociale medium om bewustzijn van kankerscreenings te verhogen. 

Het winnende voorstel van de onderzoekers is om de effectiviteit en het diffusieproces van bewustwordingscampagnes over maatregelen tegen kanker te meten. Hierbij zullen de campagnes #mamming (borstkanker), #movember (prostaatkanker), #DaveDay (alvleesklierkanker) en #HVPReport (baarmoederhalskanker) onder de loep worden genomen. Uiteindelijk moet duidelijk worden of en wanneer een campagne tot discussie, promotie en reactie leidt. Ook wordt gekeken naar de situatie voor en na een campagne; leidt de campagne tot meer bewustzijn over vroege opsporing?
 
In februari deed Twitter een wereldwijde oproep om een onderzoeksvoorstel in te dienen. Er kwamen ruim 1300 aanvragen uit meer dan 60 landen. Hieruit zijn uiteindelijk zes winnaars geselecteerd, waaronder de Universiteit Twente/TNO. 
 
© Nationale Onderwijsgids

Relevante artikelen

Alles van universiteit
    • Universiteit

    Universiteit Twente wil AI-bots tijdens online vergaderingen weren

    Gisteren om 15:08
    • Universiteit

    Wetsvoorstel Toezicht informeel onderwijs gaat vakbond CNV te ver

    Gisteren om 14:34

Aankomende evenementen

08 Nov
Open dag – alle locaties De Rooi Pannen
  • Noord-Brabant
10 Nov
SURF Onderwijsdagen 2025
  • Zuid-Holland
20 Nov
Leerkrachtendag Burgerschap
  • Noord-Brabant